online dergi

Online Dergi – Makyaj videosu demek, bol takipçi demek!

Posted by

Üniversiteye gelmek için ailemin yanından taşındığımda geride bıraktığıma üzüldüğüm üç kişi vardı; annem, köpeğim Zula ve komşumuz Şefika Teyze! Her akşam bizim evde çay içmeye gelirdi.

Tabii yaptığı börek, kek ne varsa getirirdi.. Hala onun güzel yemeklerini özlerim. Bir de benden iki yaş küçük bir kızı vardı; İrem. Şimdi Almanya’da bir üniversitede okuyor. Geçenlerde sömestr tatilini geçirmek için İstanbul’a geldi.

Bana da onu İstanbul’da gezdirmek düştü. İrem’e iki gündür şehri köşe bucak gezdiriyorum. Bütün gezimizi Youtube’tan yayınladı. Makyaj videoları koyduğu bir kanalı var. Takipçisi o kadar çok ki! Onlara özel bir online dergi hazırlamaya karar verdiğinden bahsedince ona Yumpu Publishing’u anlattım.

Çoğumuz gibi lise bittiğinde benim de yuvadan uçma vaktim gelmişti. Okumak için İstanbul’a gelmek demek, doğduğum ve büyüdüğüm şehri geride bırakmak demekti. Üniversiteye gelmek için ailemin yanından taşındığımda geride bıraktığıma üzüldüğüm üç kişi vardı; annem, köpeğim Zula bir de üst kattaki komşumuz Şefika Teyze!

O kadar alışmıştım ki onu her gün görmeye, her akşam bizim evde çay içmeye gelirdi. Tabii yaptığı börek, kek, dolma ne varsa getirirdi…Mahalledeki tüm dedikoduları ondan alırdık. Hala zaman zaman onun güzel yemeklerini özlerim.

Bir de benden iki yaş küçük bir kızı vardı; İrem. Şimdi Almanya’da bir üniversitede okuyor. Geçenlerde Şefika Teyze beni aradı. Telefonda biraz hasret giderdikten sonra İrem’in sömestr tatili için geleceğini, ona İstanbul’u gezdirip gezdiremeyeceğimi sordu.

Seve seve kabul ettim. İrem’e iki gündür şehri köşe bucak gezdiriyorum. Bütün gezimizi Youtube’tan yayınladı. Orada genelde makyaj videoları koyduğu bir kanalı var. Takipçisi o kadar çok ki! Onlara özel bir online dergi hazırlamaya karar verdiğinden bahsedince ona Yumpu Publishing ’u anlattım. İrem, platformun ücretsiz olduğunu duyunca meraklı gözlerle beni dinlemeye başladı…

Online dergi hazırlamak isteyenlerin değişmez adresi

Yumpu Publishing, internet ortamında online dergi hazırlamak isteyen herkesin rahatlıkla kullanabileceği, hızı ve fonksiyonelliğiyle öne çıkan bir platform. Platformda şu ana kadar hazırlanan 20 milyondan fazla online yayın bulunuyor.

Bu sayıdan ne kadar köklü bir program olduğu da açıkça anlaşılıyor aslında. Online dergilerin kimi teknoloji, kimi moda, kimi sanat dünyası hakkında, aklına gelebilecek tüm konularda içerik mevcut. İçerik ve çeşitlilik bu kadar fazla olunca takipçi kitlesi de otomatik olarak artıyor.

Programı kullanarak oluşturulan online yayınlar on binlerce kullanıcıya doğrudan ulaşıyor. İrem, “Bu programın online dergi hazırlamak için en iyi seçenek olduğundan emin misin?” diye sorunca Yumpu Publishing ile tanışma serüvenimden ona da bahsettim.

Hazırlamak istediğim dergi için internette benzer hizmeti sunan programları denedim. Kimi yavaşlığı, kimi zorluk çıkaran kullanımı, kimi de ücretli oluşuyla beni hayal kırıklığına uğrattı. Tam aradığım programı bulma umudumu yitirecekken Yumpu Publishing ile karşılaştım. “Denedim ve onaylıyorum.” dedim İrem’e şakayla karışık…O da artık gönül rahatlığıyla kullanabilir.

Tabii İrem platformu nasıl kullanabileceğini detaylıca anlatmamı istedi. Bu kadar övdüğüm programı bir de kendi gözleriyle görmek istiyormuş! Beyoğlu’nda wi-fi olan bir cafede kahvelerimizi yudumlarken platformun sitesine girdik.

Sitede İrem adına hesap açıp kayıt işlemini tamamlamamız saniyeler sürdü. Sonra online dergisini nasıl oluşturacağını göstermek için masaüstünde hazır bulunan PDF formatındaki bir dosyayı dergi hazırlama aracına yükledim.

Dakikalar içinde dergi hazır olunca İrem şaşırdı, kaldı. Bu defa karşımda motivasyonu yükselmiş bir İrem vardı. “Hemen anlat başka ne özellikleri var, para istemediklerine emin misin şimdi.” deyince devam ettim platformdan bahsetmeye.

Sosyal medya ağlarında paylaşım

İrem’in ilgisini çekeceğini düşündüğüm bir özellikle başladım. Onun makyaj videolarının bu kadar başarıya ulaşmasını sağlayan en önemli sebeplerden biri sosyal medya kanallarını aktif olarak kullanması. Instagram, Twitter, Facebook gibi platformlarda pek çok genç takipçisi var.

Hazırladığı video içerikleri bu kanallardan sıklıkla paylaşıyor. Takipçileriyle her an etkileşim halinde, onlardan gelen yorumlara da büyük önem veriyor. Hazırlayacağı online dergiyi de onlarla paylaşmak istiyor tabii. Platformun sunduğu embed(yerleştirme) özelliğini kullanarak dergisinin linkini sosyal medya ağlarında istediği gibi paylaşabilecek.

Takipçileriyle bu kadar etkileşim halinde olunca akıllı telefonunu da elinden düşürmüyor. Hem o hem de onu takip eden gençler hep hareket halinde yaşıyor. Bu nedenle onlara ulaşabilmek için İrem’in hazırladığı online derginin masaüstü bilgisayarlarla sınırlı kalmaması gerekiyor.

Platform ile hazırlayacağı derginin içeriği tablet ve mobil cihazlarla uyumlu olacak. İsteyen tüm kullanıcılar dergiyi akıllı telefonlarını ya da tabletlerini kullanarak okuyabilecek.

İrem sayesinde İstanbul’daki gezimizin her anı video olarak kaydedilmiş oldu. İrem bazen Instagram’dan canlı yayınla, bazen Facebook’a koyduğu videolarla takipçilerini de adeta gezimize dahil etti. Benim için bu kadar göz önünde olmak biraz garip bir deneyimdi doğrusu.

Yaşlılık(!) bu kaldıramıyorum, ne yaparsın! Neyse ki İrem’in hazırlayacağı online dergide de video içerik tutkusundan vazgeçmesi gerekmeyecek. Çünkü derginin sayfalarına istediği gibi video ekleyebilecek. Böylece onu videolarda görmeye alışmış olan takipçilerinin ilgisini canlı tutabilecek.

Yazılı içeriğe de büyük bir dinamizm katmış olacak. Yani başka bir deyişle hazırlayacağı dergi yepyeni bir boyut kazanacak. Üstelik bu özellik için de platform kullanıcılarından hiçbir ekstra ücret talep etmiyor.

Videolarla zenginleşen interaktif dergi

İnternette yarattığınız içerikle fark edilmek kolay değil. İrem’in videolarının başarı kazanması ve çok takip edilmesi de bir anda gerçekleşmemiş. İrem, bir süre internetteki kullanıcıların ilgi alanlarını, makyaj konusunda merak ettiklerini araştırmış.

Videolarını da bu araştırmaların sonuçlarına göre hazırlamış. İşte o zaman günden güne takipçi kitlesi artmaya başlamış. Bir de yine İrem’in de iyi bildiği optimizasyon konusu var. İrem’in platformu kullanarak hazırladığı online derginin içeriği otomatik olarak optimize edilecek.

Bu sayede, Google, Yahoo gibi önde gelen arama motorlarının arama sonuçlarında ön sıralarda çıkacak. Günlük hayatında arama motorlarına başvuran herkes, sonuçların ön sıralarda çıkmasının ne denli önemli olduğunu bilir. Platform bu önemli teknik özelliği de ücretsiz olarak sunuyor.

İrem, reklam gelirlerinden kazandığı parayla içeriğini daha da geliştirmek isterse, uygun fiyatlı paketlerden de satın alabilir. Bu paketlerin içinde Google Analytics desteği, reklamsız kullanım gibi ek hizmetler bulunuyor.

Son olarak kısaca İrem’e hazırlayacağı derginin özelliklerini söyledim:

  • Fonksiyonel, hızlı ve ücretsiz,
  • Binlerce okuyucuya doğrudan ulaşıyor,
  • Mobil ve tablet cihazlarla uyumlu içeriğe sahip,
  • Video içerik sayesinde dinamizmi yüksek,
  • Sosyal medya platformlarında paylaşılabiliyor,
  • Arama motorlarında ön sıralarda çıkması için optimize ediliyor,
  • Google Analytics desteği, reklamsız kullanım gibi ek hizmetler sunuluyor,
  • Tüm ayrıntılar düşünülerek hazırlanan teknik destek sayfalarına sahip.

İrem teknik destek sayfalarını merak edince onu da açıklama gereği hissettim. Online dergisini hazırlarken bir sorunla karşılaşırsa sitede yer alan müşteri desteği sayfasını ziyaret edebilecek.

Tüm ayrıntılar düşünülerek hazırlanan sayfada aradığı sorunun cevabını, bekleme derdi çekmeden hızla bulacak. Bu hizmet de onu çok mutlu etti. Teknik işlerle arası pek iyi değilmiş.

Yarın beraber son günümüz. İstanbul’da gidecek daha çok yer var tabii ama İrem İzmir’deki arkadaşlarını görmeye gidiyor. Belki döndüğünde tekrar buluşuruz. Hem de online dergisi ne alemde, görmüş olurum. Bakalım online dergisi de videoları kadar başarılı olacak mı?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *